Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mengen °C

(<)img src="https://placehold.it/120x600">
deneme kod arasında img'den önce ve en son (<)kapama işareti arasında boşluk olmayacak < img src="https://www.5banners.com/store/img/cms/00102.gif" >

Defender Grubu 5. Kez Mengen’de

21.02.2022
1.125
A+
A-

Türkiye’nin en büyük Off-Road gruplarından birisi olan DEFENDER ekibi geleneksel Çukur yayla buluşmasını gerçekleştirdi.

Türkiye’nin farklı şehirlerinden bir araya gelerek çeşitli etkinlikler yapan Defender Off-Road grubu üyeleri Kış turu olarak Mengen’i seçiyor. Mengen’de Düzağaç köyüne bağlı Çukur yaylayı güzergâh olarak seçen ekip Mengen’de gece konakladıktan ve kahvaltı yaptıktan sonra ilçe merkezinde ihtiyaçları için alışverişini yapıyor. Yayla yolu sırasında Pazarköy’e ulaştıklarında köy konağının altında kurulan küçük alanda çay ikramında bulunulan grup oradan Düzağaç yolu üzerinden yayla yoluna çıktı.

Geleneksel hale gelen etkinliğin Mengen’de ev sahipliğini yapan Uğur Aydemir, “Biz doğa sevgisi, Defender sevgisi ve Mengen sevdasını birleştirdik. Mengen kazansın istiyoruz. İlçemizin tanıtımını da yapmaya çalışıyoruz. Ekimize rehberlik yapıyoruz. Grupta herkes birbirini tanıyor ve birlikte hareket ediyor. Her sene Şubat ayının yarısından sonra kış etkinliğimiz için köyümüzün yaylası olan Çukur yaylaya çıkıyoruz. Bu sene sert geçen kışın etkisi ile koşulların ağırlaştığını gördük. Yine de çıkmayı denedik, yaylaya çıkamadık. Geçtiğimiz sene saat öğlen 1 gibi ulaşmıştık. Yaylaya çıkamayınca Mengen’in güzide mekânlarından biri olan Şirinyazı Göleti’ne geçtik ve ekibimizle birlikte geceyi orada geçirdik. Bazıları otelde kaldı bazıları kamp attı. Babam ve Pazarköy ve Düzağaç köylerinden arkadaşlarım da bana destek oluyor, misafirlere rehberlik yapıyorlar sağolsunlar.” ifadelerini kullandı.

Aydemir, “Mengen doğasının off-road için uygun olduğunu, zorlu parkurların olduğunu söyledi. Öte yandan talebin çok olmasına karşın Mengen’de bu talebi karşılayan mekânların az olduğunu ifade etti. Konaklama tesisleri daha fazla olsa daha kalabalık gruplarla da gelerek fazla etkinlik yapabiliriz. Benden bunu talep ediyorlar fakat tam olarak talepleri karşılayamıyoruz.” dedi.

Uğur Aydemir’in babası Düzağaç köyü önceki muhtarlarından Reşat Aydemir, “Oğlumun tutkusuna destek oluyorum. Uğur bu işe meraklı, biz de önderlik yapıyoruz. Gelen misafirlerin memnun kalması için elimizden gelen ne varsa yapıyoruz. 5. kez Mengen’e geldiler. Onların yol kaderlerine ortak oluyoruz. Amaç dışarıdan gelenlere memleketimizi tanıtmak. Gelenlere iyi eğlenceler ve iyi seyirler diliyorum.” dedi.

Mengen’deki Çukur Yayla buluşmasına her sene katılan Yavuz Karabulut, “İstanbul’dan katılıyorum. 5 kez geldim buraya. Çukur yaylaya parkurumuz olacak. Ümidimiz oraya ulaşabilmek. Bugün çok mümkün gözükmese de bunu deneyeceğiz. 1 metre 20 cm’lere kadar kar olduğu söyleniyor. Bakalım deneyip göreceğiz. Önemli olan bir araya gelmek ve bu güzellikleri yaşamak. Bizim kamplarımızın iki versiyonu var. Bir yaz kampları bir de kış kampları. Sınırları zorlayan 12-15 saat aralarında kamplarımız oluyor.” dedi. Babasıyla birlikte Defender’ın geleneksel buluşmasına katılan Kerem Karabulut ise, “Babam ile bu tür etkinliklere katılmaya özen gösteriyoruz. Çoğu kampa katılıyoruz. Bu güzergâha daha önce katılmadım.” dedi.

Yaylaya ulaşamayan ekip Mengen’de konakladıktan sonra ertesi gün bir yıl sonra buluşmak üzere Mengen’den ayrıldı.