Mengen Aşçılar ve Pastacılar Derneği (MENAPDER) Türkiye’de gıda sektöründe hizmet veren ton balığı firmasının reklamına tepki gösterdi.
MENAPDER’in yayınladığı bildiride, ilgili markanın ton balığı reklamında aşçılık, garsonluk gibi meslek sahiplerinden uzak durulması gerektiği izlenimi uyandığı ifade edildi.
Söz konusu reklamın geçtiği firmaya tepkisini ileten yetkililer, RTÜK ve Radyo Televizyon Üst Kuruluna da şikayetini iletti.
Ayrıca MENAPDER’in yanı sıra Türkiye Aşçılar ve Pastacılar Konfederasyonu’na (TAŞPAKON) bağlı bütün federasyon ve 61 dernek reklama tepkisini benzer şekillerde bildiriler ile gösterdi.
Menapder Basın Bildirisi;
“Yerli ve milli ürünlerimizi kullanmak adına birlik ve beraberlik oluşturma çabası içerisindeyken, yerli ve milli markamız Dardanel’in bir reklam uğruna milli ürünlerimizi kötüleyen sağlıksız gibi gösteren ve meslek erbaplarını aşağılayıcı ve sanki arsız insanlarmış gibi lanse etmelerinden son derece rahatsız olduğumuzu beyan etmek isteriz Başka ülkelerin aşçı, garson ve yemeklerini dünyaya duyurmak adına uğraştıkları bir dönemde bizim yerli markalarımız reklam uğruna kendi milli ürünlerini ve başta aşçı, garson gibi emekçi insanları küçük düşürmeye kalkması yakışıksız bir durumdur.
Dardanel yöneticilerinin bir an evvel bu hatalarını düzeltmelerini ve reklam filmini yayından kaldırmalarını talep ediyoruz.
Sanıyoruz ki tüm dünyaya nam salmış aşçıların yetiştiği Mengen halkı da aşçıların fütursuzca aşağılandığı bu reklamdan rahatsız olmuştur. Bir çok doktor tarafından hamilelere tavsiye edilmeyen ve ne kadar sağlıklı olduğunu bilmediğimiz konserve balığın sağlıklı olduğunun ispatı, yüzyıllardır bu topraklarda üretilen ve bunları üreten meslektaşlarımızı kendilerince aşağılamak olmamalıdır. Malum firma yetkilileri bu ayıptan hızlıca dönmelidir.
Konunun takipçisi olacağımızı duyurur, saygılar sunarız.”
Barış Mutlu
Mengen Aşçılar ve Pastacılar Derneği (MENAPDER) Başkanı
TAŞPAKON BİLDİRİSİ