Fizyogram Fotoğraflar Kitaplaştı
Bugüne kadar üç kişisel fotoğraf sergisi bulunan OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Mengen İlçemiz’in Pazarköy köyünden Nurten Öztürk, çevreye ve doğaya olan tutkusunu fotoğrafçılık sanatında da sürdürüyor. Daha önce üç kişisel sergisi bulunan Öztürk, “fizyogram” tekniği ile çektiği fotoğrafları “Spectrum” adını verdiği kitapta topladı.
OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi aynı zamanda TOBB Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Nurten Öztürk’ün fizyogram çalışmaları “Spectrum” adı ile kitap haline getirildi. Çağdaş sanatçı Kirkor Sahakoğlu danışmanlığında hazırlanan kitapta; Nurten Öztürk’ün bakmakla görmek arasındaki farkı, görünenin ötesindeki gizemi, karanlığın esrarını yansıttığı çalışmalar yer alıyor. Nurten Öztürk, doğadan karelerle başlayan fotoğraf yolculuğu sırasında keşfettiği fizyogram tekniği ile ilgili “Kara deliğin sırrını keşfettim ve tutku ile bağlandım” diyor. Bu yöntemle anı yaşatmayı ve gelecek kuşaklara aktarmayı hedeflediğini ifade eden Öztürk, fotoğraf sanatını; “Işığın karanlığa nasıl hükmettiğini, güzelliğin çirkinliğe nasıl kafa tuttuğunu, sevginin gücünü, yaşamın coşkusunu, doğanın dengesini keşfetmek. Renklerin, şekillerin tüm cazibesini göz bebeklerimize dolduran minicik bir ışık hüzmesinin yarattığı heyecan. Değişik ışık kaynaklarının çevrelerine yaydıkları enerjiyi, evrene verdikleri mesajı okumaya çalışmak. Işığın ve rengin evrendeki raksı. Bir yaşam dersi” sözleri ile betimliyor.
Nurten Öztürk’ün yıllar önce doğa fotoğraflarını resmederken objektifini bir resim fırçası gibi kullandığına dikkat çeken Sahakoğlu, “Bu ekspresyonist yaklaşımlarında yine kendisine has duygu yüklü deklanşör hamleleri izliyorduk. Zaman geçti; Nurten Öztürk içindeki coşkuyu artık soyut denemelerle gözler önüne seriyor. Değişmeyen tek şey; bizleri götürdüğü o ışık cenneti” şeklinde konuşuyor. Öztürk’ün “Spectrum” seçkisinde adeta bir içe kapanma sonrası patlayan ışık oyunlarının izlendiğini vurgulayan Sahakoğlu, kitapla ilgili şu yorumları yapıyor: “Nurten Öztürk bu çalışmasında var olanın ötesinde, var olmayanı veya görünmeyeni tasvir etmiş. Realist resim sanatı, fotoğraf makinesinin icadından bu yana ne denli zorlandıysa Öztürk de geldiği bu noktada resmettiği kadrajlarda, bir yandan teknolojinin imkanlarından faydalanırken, diğer yandan resme, içindeki gizli saklı şiirleri açığa çıkararak yardım ediyor. Bu cesur tavrında kendine uygun gördüğü dili oluştururken doğayı, hayatı, ışığı bir sanat nesnesi olarak yeniden biçimlendiriyor. Renk ve “an” ayrımları altında gruplandırdığı Spectrum seçkisinde istediği gibi imgeleri değiştiriyor, doğayı ve ışığı yeniden yaratıyor. Üstelik bunu yaparken belki de sadece kendisiyle hesaplaşıyor. Ben bütün bu fotoğraflara baktığımda Marc Chagall’ın “Ruh özgürleştikçe, resim soyutlaşır” deyişini hatırlıyorum. Doğanın anlatılamaz bir sanat eseri olduğunu kabul edersek, Öztürk bu ritüelde kamerasını bir tanık edasıyla kullanıyor.” Bugüne kadar üç kişisel fotoğraf sergisi bulunan Öztürk’ün http://nurtenozturk.com/tr/ adresli web sitesinde fotoğraf ve edebiyat çalışmalarına ilişkin örnekler bulunuyor. ‘Spectrum’ kitabında yer alan tüm fotoğraflar da http://nurtenozturk.com/spectrum/ adresli sanal sergi ile görülebilir.