Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mengen °C

(<)img src="https://placehold.it/120x600">
deneme kod arasında img'den önce ve en son (<)kapama işareti arasında boşluk olmayacak < img src="https://www.5banners.com/store/img/cms/00102.gif" >

Ankara Mengen Bisiklet safari

03.03.2014
2.267
A+
A-

Mengen den doga sever ve bisiklet sporcusu iki kafadarın seyahatlerini okuyucularımızla paylaşıyoruz.

TURA KATILANLAR

ZEYNEL AKGÖNÜL,İSMAİL DURMAZ,TURUN MESAFESİ : 180 KM

TURUN HİKAYESİNİ ZEYNEL AKGÖNÜLÜN KALEMİNDEN OKUYALIM

Uzun zamandır planladığımız ve doğru zamanı beklediğimiz bir turdu aslında. Hava serin ve güzel olmalıydı ve beklediğimiz gibi de oldu. Ankara’da ilk önce son hazırlıklarımızı tamamladık kafamızda turun bütün krokisini çizdik durulacak yerler yemek yenecek yerler ortalama hızımız ve bir çok şey için planlarımızı oluşturduk ve Ankara’dan sabah 05 .00 sularında hareket ettik. İlk olarak Ankara çıkışında Göksu parkında sabah çorbamızı içtik ve daha dinç ve enerjik olarak yola devam ettik. Kazana kadar olan yol gayet düz ve akıcı olduğundan ve dinlenmiş olmamız sayesinde 50 km çok güzel bir şekilde tamamladık. Düşündüğümüz gibi hava durumunda ara ara yağmur atıştırabilirdi ve öylede oldu kazan çıkışında bir süre bir benzinlikte mola vermek zorunda kaldık. Yağmurun dinmesinin ardından kızılcahamama doğru yola koyulduk yaklaşık 30 km daha kızılcahamama devam ettikten sonra keyifli bir kargasekmez yokuşunun inişinin ardından Kızılcahamam da öğle yemeği molamızı verdik. Nefis bir ayak paça çorbası ve inanılmaz kavurmayı yedikten sonra yola koyulma vakti gelmiştiki beklentimizin dışında sağnak yağış başlamıştı. Mecburen bir süre daha beklemek zorunda kalmıştık. Planlarımızın dışına çıkmaya başlıyorduk. Yağmur nedeni ile planımızdaki sürelerin hep gerisinde kalıyorduk. Tabiki sorun etmiyorduk çünkü bizim için performans turu değil gezi turuydu bu. Yağmurun dinmesi ile yerlerin ıslak olmasına aldırmadan koyulduk yola çok sürmeden turun en can alıcı yerine geliyorduk . tabiki azap deresi arabaların bile zor çıktığı azap deresini enerjmizin daha çok sürmesi için sakin bir şekilde dengeli kullanarak zorda olsa tamamladık. Gerede sınırlarına geliyorduk artık yavaş yavaş tabi haliyle ufak tefek yorgunluk ve halsizliklerde başlıyordu. Birazda hava soğuyordu . geredeye geldiğimizde güzel bir yemek yemeye karar vermiştik çoktan ve bir haylide acıkmıştık. Güzel bir yemek yedikten ve dinlendikten sonra yola koyulmak için davrandığımızda turumuzun ilk eğlencesi bizimle karşı karşıyaydı tabiki patlak lastik. Kahve içecek bir yer bulup hemen şamyelimizi değiştirip yola koyulduk. Zaten bundan sonrası çok da zor değildi. Gerede den çok rahat bir şekilde inmeyi başardık. Tabiki havada artık kararmıştı. Karanlıkta yolları tam iyi göremeyişimizden midir bilinmez Yeniçağa sapağında ikinci patlak lastiğimizi onardık ve yola devam ettik. Yeniçağa Mengen yolunuda karanlıkta fenerimizin de yardımı ile tamamlamayı başardık. Son yokuş artık bizim zaferimiz Mengen idi ve orayıda tırmandıktan sonra Mengendeydik. Güzel ve eğlenceli sabır dolu bir turdu. Bu turlarımız değişik rotolar ile devam edeceğinide söylemek isterim….

YORUMLAR

1. İsmail Durmaz dedi ki:

insanın düşünmek için kendine zaman ayırması gerekiyor ;).
    sabır aşılayan iki unsur dan biri bisikletdir diğeri ise olta balıkçılığı dır.
    hızlı yaşamak (otomobilden bahsediyorum) tat alamamaktır, bu yolun tadını biz çıkardık açıkcası. yaşamak için acele etmemli insan, hayat başka biri olmak için çok kısadır tadı ne kadar yavaş çıkıyor ise o kadar yavaş yaşanmalı her an. sevgiler 😉

2. fuat tan dedi ki:

islerimin yogunlugu sebebi ile cok arzu etmeme ragmen bu tura davetli oldugum halde katilamadim.bir dahaki sefere beraber pedallamak umudu ile her ikinizide tebrik ederim

1. ismail durmaz dedi ki:

zeynel 😀 bize istanbul yolu gözüküyormu ne 😀

1. Zeynel Akgönül dedi ki:

yeter ki zaman olsun kilometreler ve rakımlar beni korkutamaz 🙂

3. harun kutan dedi ki:

Tüm kalbimle tebrik ediyorum, bravo…. Benim rekorum 60 km idi zamanında, sizinki çok daha güzel ve özendirici.

4. Zeynel Akgönül dedi ki:

Daha önce de Mengen yedigöller Bolu turu yapmıştık 120 km bu da farklı bir tur oldu ve dediğim gibi değişik turlarla bu gezgin köşesinde yer alacağımıza inanıyorum bu turlarda olsun Mengen içerisinde kısa turlarımızda olsun daha çok bisiklet sever görmek istiyoruz açıkcası ne kadar acıdır ki Mengen gibi ufak şirin bir yerde o kadar gereksiz araç kullanımı var ki anlatılamaz insanlar artık 50 mt ileriye gitmek için bile araba kullanır olmuş bazı şeylere dikkat çekmeye çalıştık umarım bir nebze olsun başarılı olabilmişizdir.. Saygılarımla…

5. Bisikletin hayatımızda aslında ne kadar önemli bir vasıta olduğunu gösterdiğiniz için;İsmail ve Zeynel arkadaşlarımızı yürekten kutluyorum.Daha nice hayırlı 180 KM.lere.

6. süpersiniz arkadaşlar aranızda bende olmak isterdim 🙂

7. Cengizhan Uçar dedi ki:

Helal olsun Zeynel bisiklet turlarınızı ilgiyle takip ediyorum. Keşke Mustafa Hoca da size katılsaydı 🙂

1. zeynel akgönül dedi ki:

cengizhan abicim sağolasın bu turlar çok uzun olduğundan biraz zorlu inşallah daha kısa ve keyifli turlarda birlikte süreceğiz ve sürüyoruz da zaten buraya yansımada 🙂