Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mengen °C

(<)img src="https://placehold.it/120x600">
deneme kod arasında img'den önce ve en son (<)kapama işareti arasında boşluk olmayacak < img src="https://www.5banners.com/store/img/cms/00102.gif" >

Aşı- İnsanı koruyacak, Turizm Sektörünü kurtaracak – Adil GÜRKAN

28.02.2021
480
A+
A-

Bundan birkaç yıl önce, birileri, bir aşının, küresel seyahat endüstrisinin kaderine etki edeceğini söylese idi, herhalde hepimiz gülerdik.

Ama gelinen noktada bu gerçek oldu. Trilyon dolarlık endüstrinin kaderi minik bir şırıngadan vücuda zerk edilen aşıya bağlı hale geldi.

Şöyle de ifade edebiliriz..

Seyahat endüstrisini geriye getirecek tek etken aşıdır.

Dünya, aşı taramaları, testler ve sağlık pasaportu gibi kavramlar arasında bunaldı.

Şimdi turizm ve seyahatin önde gelen oyuncuları, destinasyonları yerel ya da küresel seyahate açmak için en iyi yöntemleri araştırıyorlar. Bu yaklaşımların çevresindeki etkinlik hükümetlerin karar vermelerinde önemli bir rol oynayacak.

Dünya seyahat trafiğinin içinde ağırlıklı olarak rol alan 22 turizm ülkesi aşı uygulamalarını hızlandırarak seyahatin dirilmesini hızlandırmak istiyor.

Şu aşamada başka zorluklar da var ama…

Bu gün itibarıyla, birkaç ülke aşılamada hızlı yol alıyor. Aşılama hızı ile seyahat sektörünün performansı arasındaki korelasyon şimdilik çok yüksek değil.

Şu anda en önemli faktörler ulusal çaptaki kapanışlar ve seyahat kısıtlamaları olduğu için bunu açıklamak mümkün, ancak bunlar bu yılın sonlarında kaldırılmaya başladıkça, aşı uygulamalarının seyahat performansını nasıl etkilediğini izleyeceğiz.

Gelecek aylarda, testler ve aşı etrafında süren tartışmalar farklı boyutlara erişecek. Turizm sektörü bu tartışmaları biçimlendirmek ve yönlendirmek isteyecek.

Bu değerlendirmelerin sonucu turizm için bir hayat memat meselesi durumunda. 2021 yılında bu tartışmalara bağlı olarak yaşanacakları şöyle ifade edelim.

Sektörün bütün oyuncularının içinde olduğu birleşik bir çözümün ortaya konması zor görünüyor. Yani, bütün destinasyonların, hava yolu şirketlerinin,  otellerin ve tur operatörlerinin yararlanacağı tek tip bir test ve izleme sistemi hayata geçmeyecek.

Karşılaşabileceğimiz olası zorluklar

Farklı yaklaşımlar: Farklı ülkelerde değişik sistemler uygulanacak. Yakın gelecekte seyahatin önüne farklı bariyerlerin çıkması muhtemel. Örneğin, seyahat edenler her ülke için farklı izin koşulları ile karşı karşıya kalacaklar. Her ülke seyahatin hemen öncesinde alınmış olan test sonuçları isteyecek.

Anahtar unsur enformasyon olacak: Doğru zamanda ve güvenilir bilgi sürecin en önemli parçası olacak. Havayolları, oteller ve tur operatörleri operasyonlarına en güncel ve en kesin bilgiler ile başlayacak.

Liderlik zorlaşacak: UNWTO ve WTTC ülkeler ve hükümetler ile sağlam ve sürdürülebilir bağlar kuramadı. Şu aşamaya kadar çok yavaş hareket ettiler. Bu durum bağımsız işletmelerin önünü açtı. Onlar da sürece dahil oldular ve kendi aşılama ve takip etme süreçlerini hayata geçirdiler.

Sorunlardan yararlanıp çözüm üretmek: Şirketler için seyahat çemberinin içinde ve dışında çok açık fırsatlar da var. Ülkelerin talepleri doğrultusunda, test işlemleri, sağlık takip teknolojisi ve aşı kartı gibi servisler olabilir.

Aşı, talebi yükseltecek: TUI, 9 Şubat’ta yaptığı gelir açıklamasında, aşılama kampanyalarının sağladığı güvenin çok etkili olduğunu açıkladı.

Dünyanın en büyük tur operatörü, Ocak 2021’de, 2019 yılının Ocak ayına göre yüzde 50 kadar rezervasyon aldığını ifade etti.

Bu oran sayısal olarak 2.8 milyon rezervasyon demektir. Bu sayının büyük bir bölümü İngiltere’ye ait ve görülüyor ki, bu ülkede başarılı bir biçimde yürütülen aşılama kampanyaları insanları yaz tatili için motive etmiş durumda.

Satın alma aralığı kısalacak: TUI tarafından yayınlanan raporda da belirtildiği gibi, 2019’un performansına ulaşmak biraz zaman alacak. Google raporu da bu düşünceyi doğruluyor.

2021’de tıpkı geçen yıla benzer bir süreç ile satın alma aralığı daralacak.  Son dakika rezervasyonları yükselecek. İptal oranları artış gösterecek.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YAZARIN EKLEMİŞ OLDUĞU YAZILAR