Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mengen °C

(<)img src="https://placehold.it/120x600">
deneme kod arasında img'den önce ve en son (<)kapama işareti arasında boşluk olmayacak < img src="https://www.5banners.com/store/img/cms/00102.gif" >

Küresel bir marka olamazsınız – Adil GÜRKAN

Küresel bir marka olamazsınız – Adil GÜRKAN
30.12.2021
293
A+
A-

Tamamen para odaklı işletme politikalarının devri geçti artık.

Çevre..

Sürdürülebilirlik..

Hayvan hakları..

Açlık ve susuzluk ile küresel mücadele..

İnsan hakları… Çağdaş çalışma ortamları..

Bu konuları gündeminin ilk sırasına almayan işletmelerin işi giderek zorlaşacak.

Eğer tamamen kar odaklı bakışı sürdürürseniz, bundan 15 yıl sonrası için net bir fotoğraf oluşturamazsınız. Sizi nasıl bir geleceğin beklediğini tahmin edemezsiniz.

Ama emin olabileceğiniz net bir gerçek var.

Bu beklentiler ile bir Marriott, bir Hilton, bir Accor olamazsınız.

Bu beklentinin ömrü de, önündeki rota da kısadır. Bu beklentide olanları mutlu eden tek faktör, bilançoların sonundaki kar tablosunun artıda olmasıdır.

Ama bu küresel zincirleri kuranlara gelirsek..

Onlar, bambaşka bir vizyon ile yola çıktılar.

Onlar, çok farklı alanlara odaklandılar.

Onlar, öncelikle çalışanlarına dokundular.

Gerçek anlamda bir aile olarak başladılar. Her bir çalışana bir ailenin parçası oldukların hissini sonuna kadar yaşattılar.

Eğer, turizmden beklentiniz, küresel bir marka olmaksa, çok farklı işler yapmanız gerekiyor.

İlk işiniz, kaynaklarınızı doğru alanlara harcamak için bir planlama yapmak olmalıdır.

Bu doğru alanların başında ise, insan geliyor.

Mobilyaya, oyun alanlarına, ekipmana, bahçeye, havuza, binalara yapılacak yatırım çok sonraki mesele. Bu alanlar, insandan çok sonra geliyor.

İnsana yatırımı sürekli erteleyip, bu alanlara yapacağınız yatırım, Ankara’nın Çin Çin ağzı ile ifade edersek, “ desinler” yatırımı olacaktır.

Yani..

Birkaç turizm profesyoneli..

Birkaç turizm yazarı…

Komşu otellerin yatırımcıları

Otelinizin lüksünü, mobilyasını, havuzunu, kaydırağını birkaç gün konuşur.

Hepsi bu.

Daha profesyonelce ifade edelim..

Bu tarz yatırımların avantajı bir yıldan uzun olmaz.

Rakipleriniz bu yatırımları bire bir taklit eder. Yine başa dönersiniz.

Biraz daha net ifade edelim.

Piyasaları analiz etmeden..

Pazarın nabzını tutmadan..

Tatilcilerin değişmekte olan beklentilerini okumadan yapacağınız bu lüks yatırımların, hayatta bir karşılığı yoktur. Bu nedenle, kaynak israfı yapmayın.

Bunlar size kalıcı ve sürdürülebilir bir rekabet üstünlüğü sağlamaz.

İnsanların, tatil sonrasında, sohbet ettikleri dostlarına ya da kişisel sosyal medya hesaplarında takipçilerine, sizin koltuklarınızı, yataklarınızı, bahçenizi, havuzunuzu, odalarınızı anlattıklarını sanıyorsanız, inanın yanılıyorsunuz.

İşletmenizi, onların aklına ve kalbine nakşedecek etkenler bunlar değil.

Tam tersine..

Çok daha basit..

Çok daha maliyetsiz..

Çok daha uzun ömürlü etkiye sahip birkaç özellik bunun için yeterli olur.

Hepsi bu.

Temiz bir oda..

Lezzetli ve sağlıklı yemekler..

Keyifli bir eğlence..

Saygılı çalışanlar.

Hatta bir tek sihirli sözcük bile, o ekipmandan, mobilyadan, yataktan, odadan daha fazla etki yapar. Bir tek sözcük kalplere daha derin izler bırakır.

Çalışanlarınız müşteri ile iletişimde, “ Efendim” sözcüğünü kullanırsa..

Muhteşem bir etki bırakırsınız.

Başka?

İşletmeniz, sürdürülebilir turizm adına somut adımlar atarsa..

Plastiği kaldırırsa..

Sıfır atık hedefine odaklanırsa..

Karbon ayak izi sorununa işletme boyutunda çözümler ararsa..

Çok büyük bir hayran kitlesi kazanır. Her müşteri gönüllü avukatınız olur.

İyisi mi, siz gelin önceliği şu alanlara verin.

Çalışanlarınıza, mental ve fizik olarak yüklenebileceklerinin üstünde görev ve sorumluluk yüklemeyin. Aksi takdirde verimleri düşer.

Çalışanlarınızı, en az bir dili mükemmel konuşanlardan seçin.

Bunun belirli bir maliyeti olacaktır. Ama getirisinin yanında bu maliyetin hiçbir önemi yoktur. İkinci bir dil olması ballı kaymak olacaktır.

Müşterileriniz üstünde harika bir etki yapar.

Çalışanlarınıza, üzerlerinden dökülen, süklüm püklüm üniformalar değil, en iyi markalardan kıyafetler verin. Kalabalıklar arasında parıldasınlar.

Bakın, göreceksiniz. Hem siz, hem de onlar kendileri ile gurur duyacaklar. Bir ağırlama sanatçısı olmanın verdiği güven ile her yerde dimdik ve gülümseyerek yürüyecekler.

Çalışanlarınıza, müşteri büfelerinden bile daha lezzetli, sağlıklı yemekler sunun.

Onları, tertemiz lojmanlarda, azami 2 kişilik odalarda yatırın. Sağlıklı bir uyku en çok onların hakkıdır. İyi uyumuş çalışan harikalar yaratır.

Ajandanızın en üstünde şu birkaç madde olsun..

Çevre..

Hayvan hakları..

İnsana saygı..

Sürdürülebilirlik..

Rekabetçi yenilikler..

Şeffaflık..

Eğer geleceği şimdiden inşa etmek gibi bir derdiniz varsa..

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.