Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mengen °C

(<)img src="https://placehold.it/120x600">
deneme kod arasında img'den önce ve en son (<)kapama işareti arasında boşluk olmayacak < img src="https://www.5banners.com/store/img/cms/00102.gif" >

Duru Bulgur, Türk Mutfağını Çinlilere tanıtıyor

Duru Bulgur, Türk Mutfağını Çinlilere tanıtıyor
18.09.2016
699
A+
A-

Duru Bulgur, Türk Mutfağını Çinlilere tanıtıyor

Lüks otel zinciri Marco Polo Otel Grubu’nun Etnik Mutfakları Tanıtım aktivitelerine sponsor olan Duru Bulgur, Türk mutfağını Çin’de tanıtıyor.

Duru Bulgur, Türk Mutfağını Çinlilere tanıtıyor
Marco Polo’nun 7 ayrı otelinde yapılacak ve her bir otelde toplam bir ay sürecek olan aktivitelerde Türk yemekleri ve özellikle bulgur menülerine yer veriliyor. Etkinliklere 100 bin kişinin katılması bekleniyor.

Türk bulgurunu dünyaya tanıtmayı kendisine görev edinen Duru Bulgur’un girişimleriyle Hong-Kong merkezli lüks otel zinciri Marco Polo, 7 otelinde Türk mutfağını tanıtma kararı aldı. Marco Polo Otel Grubu Yiyecek İçecek Direktörü ünlü Türk şef Birol Dinçli’nin oluşturduğu menüler eşliğinde Türk mutfağı Çin’de ve Hongkong’da tanıtılmaya başlandı. Her bir otelde toplam bir ay sürecek olan aktivitelere 100 bin kişinin katılması bekleniyor.
İlk tanıtım aktivitesi 5 Ağustos’ta Çin’in iç bölgesinde yer alan Chengdu şehrinde başladı. Çinli basın mensuplarının yoğun ilgi gösterdiği aktiviteye, 50 den fazla basın mensubu katıldı. Türk mutfağından seçkin birçok yemeğin yer aldığı menü hem Çinli gazeteciler hem de otel müşterileri tarafından yoğun ilgi gördü. 25 Ağustos’ta Foshan şehrinde başlayan ikinci aktiviteye de katılım oldukça fazla.

Çinliler alternatif tatlar arıyor

Aktiviteye katılarak Türk yemeklerini ve bulgurlu menüleri tadan Çinliler, İtalyan ve Fransız yemeklerinin bilindiğini ama pişirilmesi zor olduğu için halka inemediklerini belirttiler. İtalya’nın pizza ve makarna dışında alternatifinin olmadığını ve artık Çinlilerin yeni batılı tatlar aradığını da dile getiren Çinliler, Türk yemeklerinin de lezzet ve pratiklik açısından bu boşluğu doldurabileceğini, Fransız ve İtalyan yemeklerine alternatif olabileceğini ifade ettiler.

Duru Bulgur’un özverisiyle oldu

Marco Polo Otel Grubu’nun Yiyecek İçecek Direktörü Birol Dinçli de Çinlilerin yeni tat arayışlarına dikkat çekerek, Türkiye’nin Türk mutfağını tanıtmak için herhangi bir girişimde bulunmadığını belirtti. Dinçli, şunları kaydetti: “Çinliler yeni tat arayışındalar bu Türkiye için büyük bir fırsat, Türk ürünlerinin ihracatı için de büyük potansiyel. 2016 yılı başında Marco Polo olarak etnik mutfakları müşterilerimize tanıtma kararı aldığımızda tüm ülkelerin büyükelçilikleri ile iletişime geçtik. Tayland, Fransa ve İtalya elçileri bizlerle oldukça ilgilenirken, Türkiye’nin Guangzhou Başkonsolosluğu ve Büyükelçiliği bize yardımcı olmadığı gibi bizleri iki ay kadar, uzun bir süre oyaladı. Grup olarak Türk mutfağını tanıtım aktivitelerini programdan çıkarıyorduk, çünkü yetişmesi zor hale gelmişti. Duru Bulgur aktiviteye sponsor olmasının yanı sıra özverili çalışmalarıyla bu etkinliğin çok kısa süre içinde hayata geçmesine yardımcı oldu. Aktiviteler büyük ilgi görüyor. Özellikle Türk mutfağı yemekleri ve bulgurlu lezzetler Çinliler tarafından beğeniliyor. Çinliler tarifler alarak yemeklerimizi evlerinde pişirmek istiyorlar. Aktivitenin Türk mutfağının tanıtımına büyük katkısı oluyor”

Konuyla ile ilgili açıklama yapan Duru Bulgur Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Duru:”Türk Mutfağı, birbirinden güzel yemek çeşitleri, lezzeti ve doğallığıyla dünya mutfaklarında ilk üçte. Yalnız tanıtımında ciddi eksiklik ve yetersizlik olduğu kanaatindeyim. Birincisi, yurt dışında Türk menşeili restoran ve işletmeler Türk mutfağına yeterince sahip çıkmıyor. Ülkenin yeme trendlerine uygun menüler oluşturuyorlar ve müşterilerine sunuyorlar. Burada Türk mutfağının tanıtımına ciddi emekler harcayan çok az sayıdaki şefleri konunun dışında tutarak ikinci olarak da yabancı ülkede çalışmaya giden Türk şefler kendi mutfağına kendi ürüne sahip çıkmıyor. Türkiye’ye gelen bir İtalyan kendi ununu kullanıp makarna yapıyor ama bizim şeflerimiz böyle bir tutum içerisinde olmuyor hatta ithal ürünlere daha fazla rağbet ediyor. Üçüncü olarak da devletin desteği! Hem yurt dışındaki konsoloslukların hem de tanıtım gruplarının daha faal çalışması şart. Tanıtım grupları, belli şirket yöneticilerden değil, profesyonel danışman ve konusunda uzman şeflerden oluşmalıdır. Sistematik, istikrarlı ve stratejik çalışmalar yapılarak Türk mutfağı ve Türk ürünleri dünyaya tanıtılmalıdır. Bu konuda Duru Bulgur olarak desteklerimiz her zaman devam edecektir.” Diye belirtti.

Marco Polo Otel Grubu, Türk mutfağı tanıtımlarına Chengdu ve Foshan şehirlerinin yanı sıra; Wuhan, Xiamen, Shenzhen, Hongkong ve Changzhou şehirlerinde de devam edecek.

Haberler.com

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.