Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mengen °C

(<)img src="https://placehold.it/120x600">
deneme kod arasında img'den önce ve en son (<)kapama işareti arasında boşluk olmayacak < img src="https://www.5banners.com/store/img/cms/00102.gif" >

Hastanede engelliler için yardım çağrı butonu

02.03.2016
631
A+
A-

Hastanede engelliler için yardım çağrı butonu

Sağlık hizmetlerinde Bolu’da bir ilk

İzzet Baysal Devlet Hastanesi yönetimi, bünyesindeki hastanelerde, engelli, yaşlı ve hamile hastalar için “yardım çağrı butonu” kurdu. Butona basarak yardım çağrısında bulunan hastalara, hastane işlemleri ve tedavi süresince sağlık personelleri aracılığıyla, refakat etmeyi sağlayan uygulama ile engelli, yaşlı veya hamile hastaların hizmet erişiminde yaşayabilecekleri sıkıntıların önüne geçilecek.

İzzet Baysal Devlet Hastanesi yönetimi örnek bir uygulamayı daha hayata geçirerek, hastane bünyesindeki Köroğlu Ünitesi ile Kadın Doğum ve Çocuk Ünitesi’ne gelen engelliler, yaşlılar ve hamileler için “yardım çağrı butonu” kurdu. Hastane girişlerine, polikliniklere, acil servislere ve diğer hizmet noktalarına yerleştirilen butonlara basarak yardım çağrısında bulunan, engelli, yaşlı veya hamile hastanın yanına ulaşan hastane çalışanı personel, tedavi süresince ve hastane işlemleri boyunca hastaya refakat edecek. Böylece engelli, yaşlı veya hamile hastaların hizmet erişiminde yaşanabilecek sıkıntıların önüne geçilecek.

SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?

İzzet Baysal Devlet Hastanesi Başhekimi Uz. Dr. Muhammed Emin Demirkol, uygulamaya ilişkin açıklamalarda bulundu. Demirkol, sistemin nasıl çalıştığına dair bilgilendirmede bulunarak, şunları söyledi: “Engelliler, yaşlılar ve hamilelerin, hastane girişlerine, polikliniklere, acil servislere ve çeşitli noktalara yerleştirilen yardım çağrı butonlarına basmaları üzerine, sistem devreye giriyor. Sistemin yönetildiği ana kumanda merkezi çağrının nereden geldiğini bilgisayarlı sistem sayesinde sadece birkaç saniyede tespit ediyor. Ardından görevli bir personel harekete geçiyor, yardım çağrısında bulunulan ve bilgisayarlı sistemle tespit edilen alana gidiyor. Yardım çağrısında bulunan engelli, yaşlı veya hamile hastanın yanına ulaşan personel, tedavi süresince ve hastanedeki tüm işlemleri boyunca hastaya refakat ediyor. Sağlık personellerimiz yardım alan hastanın ihtiyaç duyduğu sağlık hizmetini alıp, ünitemizden ayrılıncaya dek kendisine yardımcı oluyor.”

ENGELLERİ ORTADAN KALDIRAN UYGULAMA BOLU’DA BİR İLK

Demirkol, açıklamalarının devamında, Köroğlu Ünitesi’nde 7, Kadın Doğum ve Çocuk Ünitesi’nde 7 olmak üzere, iki ünitede toplam 14 yardım çağrı butonu yerleştirildiğini belirtti. Engelliler, yaşlılar ve hamilelere yönelik “yardım çağrı butonu” uygulamasının Türkiye’de sadece birkaç hastanede bulunduğunu dile getiren Demirkol, uygulamanın Bolu’da ise ilk olduğunu vurguladı.

Demirkol, açıklamalarının sonunda, “Engellilerin, yaşlıların ve hamilelerin hayatlarını kolaylaştırmak, onların sağlık hizmetlerinden verimli bir şekilde yararlanabilmeleri için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu hedefle çalışmalarımızı, hem Sağlık Bakanlığımız, hem de bağlı bulunduğumuz Bolu İli Kamu Hastaneleri Birliği ile koordineli şekilde gerçekleştiriyoruz” ifadelerini kullandı.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.