Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mengen °C

(<)img src="https://placehold.it/120x600">
deneme kod arasında img'den önce ve en son (<)kapama işareti arasında boşluk olmayacak < img src="https://www.5banners.com/store/img/cms/00102.gif" >

“Tatlı tatlı” büyüyor

“Tatlı tatlı” büyüyor
03.10.2021
1.470
A+
A-

Şef Tarkan Özdemir’in beş yıl önce 4 çalışanla kurduğu Chefs Atelier, bugün 10 ülkeye ihracat yapıyor. Özdemir, “Hedefim beş yıl sonra 30 ülke ve 200’ü aşkın istihdam” diyor.



Beş yıldızlı otellerde kariyer basamaklarını hızla tırmanarak kısa sürede aranan ve adından söz edilen bir şef olan Tarkan Özdemir, son beş yıldır girişimcilik yolculuğunda… Bolu’nun mutfağı ve aşçılarıyla meşhur ilçesi Mengen’de doğup büyüyen Tarkan Özdemir, eğitiminin ardından Türkiye’de başlayan şeflik kariyerini bir süre yurtdışında da sürdürmüş. Uzakdoğu’da InterContinental, Holiday Inn gibi zincirlerde görev yaptıktan sonra 2011’de yurda dönerek İstanbul Etiler’deki Le Meridien otelinde yiyecek ve içecek direktörü olarak çalışmış. İçindeki girişimcinin çağrılarına daha fazla duyarsız kalamadığı noktada da kendi ‘mutfağının’ başına geçmiş. Özdemir, Chefs Atelier, yani ‘şefin atölyesi’nin kuruluşunu, “İşe dört kadın çalışanla başladım. Ablamı da başlarına koydum” diye anlatıyor.

40 kişiye istihdam

Hamur işinden tart kabı olarak tanımlanabilecek tartolet, kruvasan, cheesecake ve makaron gibi ürünler ürettiklerini belirten Özdemir, şunları söylüyor:

“Bugün 40 kişilik bir ekibiz. Ölçeğimiz büyüdükçe tedarikçilerle pazarlık yapabilir hale geldik, maliyetlerimizi düşürdük.”

Makinesini tasarladı

Üretim arttıkça makineleşme gereksinimi duyduklarını kaydeden Özdemir, bununla birlikte ‘el yapımı’ kalitesini yitirmemek için kendi ihtiyaçlarına özel makineleri kendilerinin tasarladığını ifade ediyor. Özdemir, “Tartolet yapımında kullandığımız makineyi biz tasarladık. Öyle bir makine yoktu. Bu makine ile el yapımı niteliğinde üretim yapabiliyoruz” diyor.

10 ülke

Chefs Atelier otellere, marketlere ve toptan tüketime ürün veriyor. Chefs Atelier’i kurduktan üç yıl sonra ihracata başladıklarını anlatan Özdemir, bugün 10 ülkeye ulaştıklarını söylüyor. Azerbaycan ve Romanya ile de görüşme halinde oldukları bilgisini veren Özdemir, şöyle konuşuyor: “Azerbaycan, Fransa’dan makaron alıyor. Kilosu 160 dolara geliyor. Biz daha rekabetçi olabiliriz.”

5 yıl sonra hedef 30 ülke

Tarkan Özdemir, Chefs Atelier’in beş yıl sonra 30 ülkeye ihracat yapan, 200’ün üzerinde çalışanı bulunan bir şirket olmasını hedefliyor. “İhracat ağırlıklı çalışmalıyız çünkü Türkiye’de kar marjları düşük” diyor. Özdemir şunları söylüyor:

“Ben Uzakdoğu’da beş yıl kaldım. Orada marketleri dolaşırdım, Türk ürünlerini arardım. Bir Fransız şef, dünyanın neresine gitse kendi ülkesinin ürünlerini bulur ve mutfağında bunları kullanır. Ben de öyle yapmak istedim. Ancak Komili ve Gazi’nin birkaç ürünü dışında Türk ürünü bulamadım. Şimdi daha fazla Türk şef, dünyanın çeşitli yerlerinde çalışıyor. Onların Türk ürünü ihtiyaçlarına en azından kendi üretim alanımda cevap vermek istiyorum.”

Meleklere kapısı açık

Tarkan Özdemir, işini sıfırdan kurmuş, geliştirmiş. Ancak daha da büyütmek için işbirliklerine de sıcak bakıyor. Bu yöndeki tercihinin ise melek yatırımcılardan
yana olduğunu belirtiyor.

İthalatın önünü kesti

Tartolet üreticisi yabancı bir firmanın, Türkiye’deki en önemli rakiplerinden biri olduklarını belirten Özdemir şöyle diyor: “Bu firmanın ürünleri bizim kalitemizde. Ancak 2 bini aşkın çalışanları var. 35 ülkeye ihracat yapıyorlar. Biz pazara girince Türkiye’ye ihracatları azaldı.”

Atölye sayısı arttı

Öte yandan geçen zaman içinte atölye sayısı da ardakn Özdemir, “Şu anda 3 atölyede üretim yapıyoruz. Bir de depomuz bulunuyor. Büyümeye devam ediyoruz.” dedi.



Kaynak: https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/tatli-tatli-buyuyor-6147080

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.