Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mengen °C

(<)img src="https://placehold.it/120x600">
deneme kod arasında img'den önce ve en son (<)kapama işareti arasında boşluk olmayacak < img src="https://www.5banners.com/store/img/cms/00102.gif" >

Bir Yol ve Geçit Hikayesi

Bir Yol ve Geçit Hikayesi
28.05.2020
1.076
A+
A-

Mengen’de Tabaklar Mahallesi yol sapağına üst geçit yapımı sona erdi.

Mengen’de önceden Türkbeyli Mahallesi Camii karşısından Tabaklar Mahallesi yol sapağına dönüş yapılabilen ama artık kapatılan yolda yayalar için üst geçit yapıldı.

ÜST GEÇİT HİZMETE GİRDİ

Türkiye’nin ilk Aşçılık okuluna gidilebilen yol daha sonra tek yönlü dönüşe kapatılmıştı. Yolun bu tarafının kapatılmış olması aynı zamanda bu bölgenin Mengen merkez ve Gökçesu caddesi ile yakın bağlantısının da kesilmesine sebep olmuştu. Bu bölgeye ulaşmak isteyen araçların ise 1 kilometre daha uzak mesafede sonradan yapılmış olan dönel kavşaktan dönmesi gerekliliği oluşmuş ve planlama buna göre yapılmıştı.

Şimdi aynı noktada yayaların daha güvenli karşıya geçmesi düşüncesiyle yapılan “dönüşlü rampalı üst geçit” çalışması tamamlanarak hizmete girdi.

YILAN HİKAYESİNE DÖNDÜ

Yıllardan bu yana yılan hikayesine dönen Tabaklar Mahallesi yol sapağı Bolu-Zonguldak şehirler arası yolun bölünmesinden sonra dönüş kısmı araç trafiğine kapatılmıştı. Ardından kamuoyunda sadece kişiler ve kurumlar arasında değil sivil toplum örgütleri ve vatandaşlar arasında da tartışmalara sahne olan Zonguldak yolundan geliş kısmı tek yönlü açık olan Aşçılık okulu yolu çift yönlü olduğunda kapatılmıştı.

Yolun kapatılmasının ardından zaman zaman vatandaşlar ve kurumlar açıklamalar yaparak bu duruma isyanını dile getirmişti.

Ayrıca bu süreçte seçim dönemlerinde siyasiler çeşitli sözler vermiş, sivil toplum kuruluşları ve resmi kurumlar da devreye girmiş farklı fikir ve taleplerini dile getirmişti. Kurum, kuruluş ve siyasiler zaman zaman bu açıklamalarda birbirlerini suçlamaktan da geri durmamıştı.

MENGEN NE KAZANDI NE KAYBETTİ?

Şimdi herkesin aklında bu soru var: Mengen ne kazandı, ne kaybetti?

Bu konu hakkında vatandaşlar arasında farklı görüşler var. Bir kısmı hizmetin iyi olduğu görüşünü paylaşırken, bir kısmı hizmetin hem araç ile hem de yaya ile ulaşımını daha da zorlaştırdığı görüşünü paylaşıyor. Bir başka kesim de yapılan çalışmanın Mengen gerçekleri ve ihtiyaçları ile örtüşmediği ve kasıtlı bir yol kapatma amaçlı olduğu yönünde iddiaları paylaşıyor.

Tüm bu görüşler bir yanda dururken dönüşlü üst geçit sessiz sedasız hizmete açıldı. Toplum tarafından ne kadar benimsendiği ve ne kadar kullanılacağı ise merak konusu.

Siyasiler, kamu kurum ve kuruluşları ve vatandaşlar arasındaki bu ciddi görüş farklılıkları Mengen’de “bir araya gelerek ortak karar verme” konusunda var olduğu düşünülen zafiyeti yeniden ortaya çıkarmış oldu.

Aynı yola sinyalizasyon yapılmış olsa idi çare olur muydu?

Bu alanda yapılan ve kullanımı oldukça zor olan bir üst geçit yerine yolu kapatmadan sadece sinyalizasyon yapılmış olsa daha ucuz ve kullanışlı bir çözüm olur muydu düşüncesi de halkın aklındaki soru işaretlerinden birisi olmaya devam ediyor.

Hastane yakınında oluşturulmuş olan dönel kavşak bu soruna bir nebze çözüm olmuş olsa da yapılan çalışmalar tartışılmaya devam ediyor. Bu değişiklik Mengen’de de önemli değişikliklere sebep olduğu da bir gerçek.

YAYA OLARAK KARŞIYA GEÇİŞ 30 ADIMKEN 150 ADIMA ÇIKTI

Özellikle Mengen Aşçılık Okulu öğrencilerinin, Tabaklar Mahallesi sakinlerinin, Gentaş Sitesi sakinlerinin ve Çamlık Evleri sakinlerinin yoğun bir şekilde kullanmasının beklendiği üst geçitten geçmek öncekine kıyasla biraz zorlaştı.

Daha önceki yıllarda 30 adımda karşıya geçilebilirken şu an üst geçit kullanıldığında bu sayı 150 adıma çıktı. Bu değişikliğin, yaş ortalaması yüksek olan ve oldukça fazla sayıda gurbetçisi bulunan güzel ilçemize nasıl yansıyacağı ilerleyen zamanlarda daha net bir şekilde anlaşılacağı belirtiliyor.

Sürecin sonuna geldiğimiz bu noktada yaya geçidi tartışılmaya devam ediyor. Tartışılmayan ve belki de gözden kaçan ise “büyük bir tabelası bulunan, bir dönem yoldan geçen herkese hizmet verir hale gelmiş olan ve menüsünde dünya mutfağından çeşitli yiyeceklerin sunulduğu Türkiye’nin ilk Aşçılık Lisesi’nin etkililiğinin azalıp azalmadığı” oldu. Bu tartışmalar devam ederken aşçılık camiasının sessizliği ise dikkat çekiciydi.

Yaya üst geçidimiz Mengenimize hayırlı olsun.

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.