Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mengen °C

(<)img src="https://placehold.it/120x600">
deneme kod arasında img'den önce ve en son (<)kapama işareti arasında boşluk olmayacak < img src="https://www.5banners.com/store/img/cms/00102.gif" >

BOLÇİ “DÜNYA MARKASI” OLMA YOLUNDA

BOLÇİ “DÜNYA MARKASI” OLMA YOLUNDA
19.12.2017
726
A+
A-

 Haber:Bolu Köroğlu

BOLÇİ “DÜNYA MARKASI” OLMA YOLUNDA

BOLÇİ “DÜNYA MARKASI” OLMA YOLUNDA
Bu haber 19 Aralık 2017 – 14:16 ‘de eklendi ve kez görüntülendi.

Butik çikolata üretimine iki kişiyle başlayan BOLÇİ, devletin sağladığı desteklerin de etkisiyle bugün 8 ülkeye ihracat yapan bir firmaya dönüştü.

Bolçi Çikolatası Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Aksoy, yaptığı açıklamada, Bolçi’nin 1992-1998 döneminde sadece unlu mamul üretimi yaptığını, 1998’den sonra çikolata üretimine başladıklarını söyledi.

İlk etapta kendisiyle beraber çikolata konusunda usta olan bir kişiyle işe başladıklarını, 2000 ve 2001 yılında çikolata konusunda daha da gelişerek büyük kapasitede fabrika kurduklarını anlatan Aksoy, bugün 280 kişinin çalıştığı bir şirket haline geldiklerini ifade etti.

Önce krokan kaplı Bolu çikolatası ürettiklerini dile getiren Aksoy, şöyle devam etti:

“Şu anda 700 çeşit ürünümüz var. Çikolata pazarı çok çeşitli bir pazar. Bizim sektörde bilindiği gibi büyük oyuncular var, markalar var. Daha endüstriyel üretim yapan, yüksek kapasiteli üretim yapan firmalar var. Bir de onların altında bizim gibi daha butik, daha spesifik ürünler üreten, katma değeri yüksek ürünler üreten firmalar var. Bizim olduğumuz butik çikolata üretim kategorisinde geneline bakarsanız yüzde 15 paya sahibiz. Yeni yatırımlarla pazardaki payımızı her geçen gün artırıyoruz.”

“HEDEF ÜRETİMİN YARISINI İHRAÇ ETMEK”

Üretimlerinin yüzde 30-40’ını yurt dışına sattıklarını, geri kalanı ise iç pazara sunduklarını belirten Aksoy, 8 ülkeye ihracat yaptıklarını ve son 5 yılda ihracatlarının ciddi oranda arttığını kaydetti.

Aksoy, Almanya, İsveç, Azerbaycan, Katar, Kuveyt, Fas, Dubai ve Suudi Arabistan’a Bolçi markasıyla ürün sattıklarına işaret ederek, üretimlerinin yarısını ihraç etmeyi hedeflediklerini söyledi. Aksoy, “İhracatta bir Türk markasını, kendi markamızı dünyaya tanıtmak istiyoruz. Üretim kalitesi açısından rekabet ettiğimiz firmalar dünya firmaları. Onlarla rekabet edecek hale geldik.” dedi.

Yaklaşık 10 yıldır ihracat yaptıklarını anlatan Aksoy, her girdikleri ülkede pazar paylarını biraz daha artırdıklarını, beklenilen kaliteyi daha ucuz fiyata vermeye çalıştıklarını vurguladı.

“DEVLET DESTEĞİYLE BÜYÜDÜ”

Aksoy, fabrika kurarken devlet desteği aldıklarını ifade ederek, şunları kaydetti: “Devletin üretim yapan firmalara verdiği desteklerden maksimum faydalanıyoruz. Doğu Marmara Kalkınma Ajansı üzerinden yapılan desteklerin hepsinden faydalandık. Daha sonra KOSGEB üzerinden verilen desteklerin hepsinden faydalandık. Biz kendi imkanlarımızla 5 yılda büyüyeceksek, devletten aldığımız destekle iki yılda aynı yere geldik. Biz bunu kendi imkan ve bütçemizle zaten yapacaktık ama süreç bizim planladığımız beşinci yıldaydı. Şu an 22. aydayız ve bu süre içinde 5 yıllık koymuş olduğumuz hedefi doldurduk. İçinde olduğumuz tesis 8 bin 800 metrekare. Biz buraya geleli iki yıl oldu. Biz bu tesisin planını çizerken 5 yıllık hedefe göre çizmiştik. Hedeflerimize erken ulaştığımız için ikinci fabrikanın inşaatına başlıyoruz. Hedeflerimize devletten aldığımız destekler sayesinde ulaştık.”

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.