Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mengen °C

(<)img src="https://placehold.it/120x600">
deneme kod arasında img'den önce ve en son (<)kapama işareti arasında boşluk olmayacak < img src="https://www.5banners.com/store/img/cms/00102.gif" >

DÜŞ-ünü-YORUM

DÜŞ-ünü-YORUM
01.12.2014
431
A+
A-

Renk, markanız için çok ama çok önemlidir

Çeşitli araştırmaların sonuçları renklerin neden önemli olduğunu ve sanal deneyimlerimizde nasıl etkileyici bir rol oynadığını gösteriyor.

Renk ve pazarlama

Seul Uluslararası Renk Fuarı sekretaryası tarafından yaptırılan bir araştırmada renk ile pazarlama arasında şu ilişkiler saptanmış;

Araştırmaya katılanların yüzde 92.6’sı satın alma aşamasında görsel etkileri ilk sıraya koyduklarını belirtmiş. Sadece yüzde 5.6 satın alacakları ürüne dokunmanın çok önemli olduğunu söylemiş. Duyma ve kokusunu almaya verilen önem ise adeta yok denecek kadar az insan tarafından ifade edilmiş; yüzde 0.9

Aynı deneklere satın alma kararlarında renklerin etkisi sorulduğunda yüzde 84.7’si renklerin diğer faktörlere göre çok daha güçlü bir etkisi olduğunu söylemiş.

Araştırmaya göre insanların yüzde 62 ile 90 arasındaki bir dilimi, çevre, bir kişi ya da bir ürün hakkında, gördükten en çok 90 saniye sonra bir bilinçaltı yargılama yapıyor. Bu yargılamada en büyük etken ise, renkler.

Henley Center tarafından yapılan bir araştırmaya göre satın alma kararlarının yüzde 73’ü mağazada veriliyor. Sonuç olarak tüketicinin gözleri ile buluşmak ve etkili bir bilgi akışı sağlamak başarılı bir satış için çok kritik bir süreçtir.

Renk ve marka kimliği

Renk marka tanınırlığını yaklaşık olarak yüzde 80 oranında arttırır

Örnek çalışması: Heinz

Heinz’ın EZ Squirt Blastin’ Green ketchup’ının pazarda yakaladığı muhteşem başarıyı düşünün. Lansmanının üzerinden 7 ay geçmeden 10 milyon şişe satıldı. Talebi karşılamakta zorlanan fabrikalar 7/24 üretim yapmak zorunda kaldılar. Sonuç; markanın tarihinde görülen en yüksek satış cirosuna denk düşen bir miktar- 23 milyon dolar. Her şey sadece basit bir renk değişikliğinden sonra patladı.

Örnek çalışma: Apple Computer

Apple bir gün pazara aniden daha önce görülmemiş bir şey getirdi; renk. O renkli İMac’leri tanıtan Apple bir mesaj verdi aslında. Her şey bej renkte olmak zorunda değil. Renkli İmac’ler iki yılda 1.8 milyar dolar zarar eden bir markayı bir anda ayağa kaldırdı.

Renk hafızayı güçlendirir

 

Eğer bir resim bir sözcüğe bedel ise, doğal renklerle bezenmiş bir resim belki de milyon sözcüğe bedeldir. Psikologlar ‘canlı renkler’in duyulara basit bir etkiden çok daha fazlasını yaptığını belgelemiş durumdalar. Canlı renkler hafızayı doğadaki manzaraları hatırlamaya da yöneltiyor.

Görsel belgelere bir de renk ile etiket eklediğinizde, bu renkler beynimizin nesneyi çok daha kısa zamanda ve daha etkili olarak çözümlemesini ve hafızaya yüklemesini sağlıyor. Bu süreç de hatırlamayı kolaylaştırıyor.
Renk, katılımı sağlar ve arttırır
Renkli reklamlar siyah beyaz olanlara göre yüzde 42 daha fazla okunuyor.
Renk bilgilendirir.
Renk okuma becerisini güçlendirir. Öğrenmeyi en az yüzde 55 oranında kolaylaştırır. Anlama yeteneğimizi yüzde 73 oranında geliştirir.
Renk dikkatleri çeker
Testler renk hakkında oldukça ilginç sonuçlar gösteriyor. Bir siyah beyaz görsel insanın ilgisini neredeyse bir saniyeden daha kısa sürede çekebilirken, renkli bir imaj bu ilgiyi en ez 2 saniye süre ile canlı tutabiliyor. Rafta ya da farklı bir platformda sergilenen bir ürünün müşterinin ilgisini çekebilmek için sadece bir saniyenin yirmide biri kadar bir süresi vardır.
İnsan beyni tek bir anda birçok nesneye odaklanamaz. Bu nedenle insan beyninin odaklanmasını istediğiniz noktalar için renkleri kullanabilirsiniz. Keza ilgi dışında kalmasını istediğiniz noktalar için de renklerden yararlanabilirsiniz.
Amerikalı bir sigorta şirketi faturalarında anahtar bilgiyi vurgulamak için renklerden yararlanmaya başladı. Sonuç başarılı idi. Müşteriler ödemelerini eskiye göre 14 gün erken yapmaya başladı.

 

Renklerin gücü
İnsanların;

Yüzde 92’si renklerin etkileyici bir kalite imajını temsil ettiğine inanıyor

Yüzde 90 renklerin yeni müşteriler kazandırmakta çok etkili olacağını düşünüyor

Yüzde 90 müşterilerin sunumları ve belgeleri renk kullanıldığında daha kolayca hatırlayabildiklerine inanıyor

Yüzde 83 renklerin kendilerini daha başarılı gösterdiğine inanıyor

Yüzde 81 renklerin kendilerine rekabet gücü verdiğine inanıyor

Yüzde 76 renklerin şirketlerinin müşteriye daha büyük gösterdiğine inanıyor
Renkler ve duyular
Duygusal girdiler ve insanlar hakkında genel doğrular
Tarih öncesi dönemde insanoğlunun en önemli girdi kanalı koku duyusu idi. Ama hayatta kalabilmenin yolu da görme duyusundan geçiyordu. Dahası, avcı ve toplayıcı topluluklar olarak evrimimizin erken aşamalarında bir dizi renkler ve objeler gördük ve deneyimledik. Bu süreç içinde bizim genetik kodlarımıza işlendi.
Evrimimizin şimdiki aşamasında, görme duyusu bizim bütün deneyimlerimizin öncelikli kaynağıdır. Bir pazarlama araştırmasının sonuçlarına göre duyularımız vasıtası ile özümsediğimiz bütün verilerin neredeyse yüzde sekseni görme duyumuz vasıtası ile elde ettiklerimizden oluşuyor.
Sinir sistemimizin veri ve uyarıma gereksinimi vardır.(Hapishanelerde hücre hapsinin etkilerini düşünün). Görsel verilere bağlı olarak, renklerin ve şekillerin çok sınırlı sayıda olmasından sıkılmaya başlarız. Doğal olarak renkler nörolojik sistemimizin gereksinme duyduğu uyarımlar için temel kaynaktır.
Renk ve görsel deneyimler
Sanırım pasif bir algılayıcı olan aklımızı bu konumdan kurtaran en önemli etken görselliğin aniden patlayan etkisi olmalı. (öncelikle renk ve elbette biçim). Örneğin tektonik yapısı ise( biçimin karakteristiği, renklerin derinliği) aklın organize etme yeteneğini harekete geçirir.
Colorcom Yönetim Kurulu Başkanı Jill Morton’dan çeviren Adil Gürkan

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.