Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mengen °C

(<)img src="https://placehold.it/120x600">
deneme kod arasında img'den önce ve en son (<)kapama işareti arasında boşluk olmayacak < img src="https://www.5banners.com/store/img/cms/00102.gif" >

Otel Sektörü İçen İdeal Sosyal Medya Platformu

Otel Sektörü İçen İdeal Sosyal Medya Platformu
25.03.2021
295
A+
A-

Dünyada internet kullanıcılarının sayısı üç milyarı geçti. Bu toplam içinde seyahat edenleri özel olarak ele alıp tercihlerini inceleyelim.

Turist markaların sosyal medyada var olmaları ile ilgili değil. O markalardan en doğru mesajları da bekliyorlar. Yapılan araştırmalarda, müşterilerin yüzde 79’unun tercihlerinde sosyal medya mesajları önemli bir rol oynuyor.

Bu nasıl oluyor?

Eğer bir otelin paylaşımları kendisini rakiplerinden ayırıyor ise, güven veriyorsa, tatilci hemen kararını veriyor. Zira o paylaşımlar müşteriye basit bir konaklamadan daha fazlasını söz veriyor.  Bu mesaj kilit rol oynuyor.

Bu yazıda, otelcilik pazarlaması için en uygun sosyal medya platformunu seçmenize yardımcı olacak bazı notlar var.

Sosyal ağlarda liderler

TikTok

İnstagram

Facebook

Youtube

Twitter

2020 yılında yapılan bir araştırma TikTok’u en popüler uygulama olarak belirlemişti. Zira bu uygulama kısa videolara odaklanıyordu ve müthiş bir tavsiye oranı vardı. Bu nedenle kullanıcılarını uzun süre elinde tutabildi.

Bu gün video içerik pazarlaması için en etkili formattır. İşte bu nedenle TikTok İnstagramı geçti ve güçlenmeye devam ediyor.

2021 yılında sosyal medya okyanusuna giren bir başka uygulama ise, Clubhouse oldu. İlk 5 arasında yer almasa da hızla yükseliyor. Pazara iki koz ile giriş yaptı.

Sadece davete dayalı kayıt olma

Paylaşımlar ses ile yapılıyor. Kanallar ve chat formları yaratmak mümkün.

Şimdi temek soru şu;

Bunlarla birlikte bir nereye gidiyoruz? Sosyal medya pazarı çok büyük ve düzenli olarak değişime uğruyor. Tam da bu nedenle, bu platformlardan birisini seçmeden önce bir araştırma yapmalısınız. Ne gibi avantajlar sunuyor ve formatı nedir?

İşte bu konuda bazı ipuçları

Uygulama hangi kesimlere hitap ediyor?

Trendleri takip edin. Yani uygulamaları ıskalamayın

Alışık olmadığınız formatları denemekten korkmayın. Platformlar büyüdükçe hedef kitlelerini de genişletirler.

Potansiyel müşterilerinizin kullandıkları platformlar neler?

Hangi platformlardan başlamanız gerektiğine karar verirken, en basit, ama en etkili olan yönteme başvurun. Yani konuklarınıza sorun. Kullanıcı Deneyimi pazarlaması için basit, kolayca cevaplanabilir anketler oluşturun.

Seçeneklerinizi keşfedin

Kendinize sormanız gereken bir başka soru var. Bizim, en ustalıkla kullanabileceğimiz platformlar nelerdir? Becerilerimiz nereye kadar uzanabilir? Neler yapabiliriz? Bu sorunun cevabı her bir sosyal medya formatının içinde saklıdır.

Mesela, 330 milyon aylık aktif kullanıcısı ile Twitter oldukça kolay bir mecradır. Bu platformda, sadece 280 karakterlik gönderiler ve fotoğraflar paylaşabilirsiniz. Ama bu platformda promosyon zordur. Ağır konuları paylaşmak çok anlamlı olmaz.

TikTok ise çok daha etkili ve kolay bir platformdur. Kısa videolarla çok geniş fırsatlar sağlar. Bu platform üstünden çok daha hızlı bir biçimde takipçiler kazanılabilir.

Her bir sosyal medya platformunu inceleyin. İşiniz ile bu alanı bütünleştirerek ortaya çıkacak müthiş fırsatları değerlendirin. Bütün bu işler için profesyonel ekipman çok yararlı olacaktır, ama genellikle kaliteli bir mobil telefon bile iş görür. Kullanıcılara nasıl bir yerde kalacaklarını gösterin. Sizin tesisinizde kalmalarının güzelliklerini anlatın. İnsanlar otantik içerikleri seviyor. Kurgulanmış sahneler paylaşmayın.

TikTok ile Youtube arasındaki temel farklardan birisi videoların uzunluğu. Ama sadece bu kadar da değil. Tiktok videoların pixel kalitesi noktasında çok katı değil. Işık konusunu da çok fazla önemsemiyor. Ama bu esneklik Youtube’da yoktur.

Tek bir kanala bağlı kalmayın, çeşitlendirin

Deneme ve yanılma olmadan hangi kanalın sizin için en iyisi olduğuna teorik olarak karar veremezsiniz. Farklı sosyal medya kanallarını deneyin. Sonuçları ölçümleyin. Elde edeceğiniz verilere dayanarak en başarılı olanı seçin. Hatta bir tane dominant kanal seçseniz bile diğerlerinde de varlığınızı sürdürün.

Bütün bu nedenlerle içerik pazarlamasının en etkili metotlarından birisi sosyal ağlarda dağıtımdır. İnternette içerik yaratma ile ilgili yardımcı siteler var. Bunlardan yararlanın.

Bu sitelerden yararlanarak, başkalarının sizin için paylaşabileceği parlak içerikler üretebilirsiniz. Ama bu işlerin bir kısmını kendiniz yapmanız gerekecek.

Fikirlerinizi farklı biçimlere uyarlayın: Twitter’da kısa ve öz bir şekilde anlatın, TikTok’ta bununla ilgili şaka yapın, uygulama sürecini Instagram’da filme alın ve kılavuzun tamamını YouTube’da yayınlayın.

Bütün bu notlar konaklama pazarlaması için en iyi sosyal medya platformlarını seçmenize yardımcı olacaktır.  Bu alana gereken zamanı ve enerjiyi ayırın. Sonuç itibarıyla bu iş sizindir. En iyi çözümleri siz üreteceksiniz. Takipçiler ile adeta arkadaşlarınız gibi iletişim kurun ve bu samimiyeti yakalamaya çalışın.

Çok zor değildir. İnanın

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.