Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mengen °C

(<)img src="https://placehold.it/120x600">
deneme kod arasında img'den önce ve en son (<)kapama işareti arasında boşluk olmayacak < img src="https://www.5banners.com/store/img/cms/00102.gif" >

Turizm – Asla – Yere Çakılmayacak ( II ) – Adil GÜRKAN

Turizm – Asla – Yere Çakılmayacak ( II ) – Adil GÜRKAN
13.04.2021
287
A+
A-

Nihayetinde, turizmin geri dönüşü, aşılamayı ve test sistemlerini olabildiğince hızla bütün Dünyada yaygınlaştırmaktan geçecektir.

Test oldukça hızlı ve kolay bir sistem. Ama hepsinden önemlisi bütün ülkeler hem ortak bir test uygulaması hem de aşılama noktasında bir an önce uyum sağlamak zorundalar.

Turizmin geri dönmesi, insanların kafa karışıklığından kurtulmasına bağlıdır.

Bunu sağladıktan sonra ikinci şart ise, uluslararası bir sistemin kurulması ve insanların bu sistemin güvenliğine kesinlikle inanmalarıdır. Hükümetlerin insanlara seyahat edebilecekleri mesajını vermeleri bile yeterli olmayacaktır.

Aslında her kriz arkasından fırsatları da getirir. Mevcut duruma göre bu krizin öncelikli kazananları yerel ve bölgesel turizm olacak.

Özellikle yerel turizm insanların işlerini korumalarına ve küçük işletmelerin ayakta kalmasına yardımcı olacak. Önce ülkelerin kendi insanları yerel seyahatlere başlayacak.

Bu da yerel işletmelere nefes olacak.

İşin doğrusu da budur. Kendi insanlarının seyahat etmediği ve tadını çıkarmadığı bir ülke, başka ülkelerden insanlar için de cazip olmayacaktır.

Bu şekilde başlayıp küreselleşmeyen bir seyahat hareketi olmazsa, mevcut kriz daha uzun sürecektir. Buna bir ekleme yapmak gerekir.

Turizm artık yeni normalin dijital teknolojisini, sağlık ve güvenlik kurallarını özümsemeli ve hayata geçirmelidir. Bu gereksinim sadece konukları değil, çalışanları da kapsamalı ve elbette onları da korumalıdır.

Bu krizden kimlerin sağlam çıkacağına da bakalım. Her ne kadar çok yaygın bir ifadeye dönüşmüş olsa da tekrarlayalım. Yeni bir Dünya kuruluyor.

 Bu krizden sonra ortaya çıkacak yeni Dünyanın daha nazik, daha sakin ve daha sürdürülebilir olacağı aşikar.

İnsanoğlunun muhteşem zekasına güvenmek gerekir.

Unutmayın, insanoğlu valizine tekerlek eklemeyi akıl etmeden önce, aya insan indirdi. Buradan çıkan sonuç, seyahat sektörünün nasıl yavaş ve tutucu olduğu gerçeği olabilir.

Havayolları pazar ile iletişimini güven temelinde güçlendirmeli. Uçakların temizliği ve hijyen alanında daha etkili uygulamaları hayata geçirmeli.

Rezervasyon ve iptal politikalarında daha esnek olmalı.

Oteller, en sadık ve güvenilir konuklarının kendi ülkeleri ve yakın bölgelerden gelecek insanlar olduğunu kabul etmeli.

Bu itibarla ulusal tatiller her zamankinden daha önemli olacaktır.

Dünya artık neredeyse tamamen dijitalleşiyor.

Buna uyum sağlamaktan başka çıkar yolumuz yok. Bu güne kadarki bütün iş yapma modellerimizi gözden geçirmeliyiz.

Turizm şunu anlamalı; artık sadece toplantılar ya da sunumlar değil, her şey dijital ya da sanal olabilir. Konserler, büyük mitingler, spor aktiviteleri, kişisel gösteriler. Hepsi.

Yaşamakta olduğumuz acıları ya da belirsizlikleri bir tarafa bırakıp, gelmekte olana odaklanmalıyız. Değişimi tanımalı ve kabul etmeliyiz.

Covid19 krizine bağlı olarak, kabul etmemiz gereken bir gerçek daha var. Artık komşular arasında acımasız bir rekabet olmamalıdır.

Komşum için yararlı olan benim için de yararlıdır.

Bu hususa bir çarşı felsefesi ile bakmalıyız. Bir çarşıda kuyumcular ya da baharatçılar ve daha birçok esnaf grupları yan yana sıralanır. Bilirler ki, o sokağa gelen bir müşteri peşinden nicelerini getirir. Komşu turizm destinasyonları için de böyledir.

Özetlersek; Yerel ve Bölgesel turizmin hayata dönmesi için şu aşamalar vardır.

İşletmeler ayakta kalmalı. Hükümetler işletmelerin nefes almasını sağlayacak finansal kolaylıkları sağlamalı. Ancak o zaman işletmeler yeni gerçeğe uyum sağlayabilir.

Buna mukabil, özel sektör de hızla değişmeli ve dönüşmeli.  Yerel ve bölgesel turistlere yeni olanaklar sunmalı. Bu kaynaklardan sağlayacağı finansman ile toparlanabilmeli.

Uluslararası seyahatin en güçlü kaynağı genç dijital göçebelerdir.

Onları da kapsayacak şekilde, yabancılara özel seyahat sigortası politikaları sunun. Bu politikaların arkasına hükümetlerin de desteğini alın.

Sonuç: Birleşin. Bu bataklıktan ancak birlikte çıkabiliriz. Hiçbir ülke bu işi tek başına çözemez. İstedikleri kadar güçlü ve akılcı planlar geliştirsinler. Tek başına olmaz.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.